Nad mobily čtenářů aneb zvídavá kamera 3

Ve třetím díle jsem se zatoulal do Barcelony a jejího okolí. A opět jsem si potvrdil, že je vždy a všude co zahlédnout a zaznamenat. A vůbec nezáleží na tom, jestli máte foťák, který fotí parádně, nebo starý ajfoun, který to moc pěkně neumí (jako já). Důležité je, co si z toho odnesete :-)

1/ Vlakem jednoduše a rychle.
Ať už jsem byl ve Francii, Německu nebo ve Španělsku, vždycky jsem pro cestování po zajímavých místech využíval především železnici. A vždy jsem byl spokojen. Pro zlepšení uživatelského komfortu připravily Rodalies de Catalunya novou mobilní aplikaci. Já osobně jsem ji nevyužil (bohatě mi stačily Google Mapy), ale velmi mě zaujal jednoduchý a přesto všeříkající vizuál novou appku inzerující.

zk3

2/ Vlakem také pohodlně
A katalánské dráhy mě zaujaly i ve druhém příspěvku. Podobně jako u nás zajišťují různé trasy různé typy vlaků. Od rychlovlaků či moderních dvouposchoďáků až po obstarožní vagońy na první pohled vyvolávající dojem, že tohle bude teda peklo. A překvapivě nebylo. Právě ty nejstarši vagóny byly kupodivu těmi nejpohodlnějšími. A navíc měly vychytávku, kterou jsem do té doby nikde neviděl – sedačky si cestující mohou posunout tak, aby mohli jet po směru jízdy nebo sedět ve čtyřech. Tomu tedy říkam parádní produktový design.

03_02_pohyblive_sedacky

3/ Nač vozit zámek
Pro cyklisty, kterých je v katalánské metropoli spoustu, je připravena rozsáhlá síť parkovacích boxů – bici box. Stačí jen ke kterémukoli z nich přijet, vhodit zanedbatelný obnos, zaparkovat do volné kóje a vyrazit do práce či na nákup.

03_03_bici_box

4/ Pro trochu žvance do obřího supermarketu?
Každému nakupování v obřím supermarketu zrovna nevoní. A když navíc nepotřebujete udělat velký nákup, ale rychle sehnat něco k snědku, už vůbec nechcete bloudit spletitým bludištěm regálů. Po svém rozlišení svých prodejen vyřešil řetězec Condis. Pro snadné rozpoznání velikosti použil to nejběžnější a nejsrozumitelnější označení – jako u oblečení. Žádné Extra, Maxi, Mini, Super, Hyper a kdovíco.

03_04_supermarket_sizes

5/ A na čem to vlastně nakrájíme?
Turisté s sebou běžně na dovolenou neberou naběračku, hrnce nebo prkénko. A to pochopil jeden výrobce sýrů, který ve svém gurmánském balení jedno takové prkénko rovnou nabízí. Nejenže se tím vizuálně výrazně odlišuje od konkurence, ale přidává skutečně praktický dárek. A tak i piknik na pláži hned jinak vypadá 😉

03_05_syry_na_prkenku

6/ A zase ta typografie
Dnes a denně mám pocit, že to, v čem plave nejvíce grafiků, je typografie. Nejenže mnoho z nich nezná základní pravidla sazby, ale hlavně používají mnohdy až příliš mnoho nesourodých písem. Ne že by mě to od kávičky odradilo, ale bistro NEW RUBIA v Castelldefels tedy sigmaking úplně nezvládlo. Logo Estrella Damm (i jeho pivo) považuji za velmi zdařilé. Ale co se moc nepovedlo, jsou vývěsní štíty. Geometrické bezpatkové písmo? Budiž, proč ne. Ale co tam proboha dělá ten skript. A proč je ten název podniku napsán na dvou nosičích dvěma způsoby? A proč je na kulaté výstrči nakřivo? Nevím, ale tohle mohlo být pěkné. A není.

03_06_prilis_mnoho_pisem

7/ Zamíchat, netřepat
K hlubší úvaze na téma produktového designu mě donutilo na první pohled zajímavé řešení balení cukru spolu se lžičkou. Ano, na první dobrou mě napadlo: „jé, to je super“. Ale když jsem o tom přemýšlel kolem a kolem, zjistil jsem, že to vlastně vůbec dobrý nápad není. Ne každý cukruje, někdo si do kávy dává jen mléčko. Ale pokud si chce kávu s mlékem zamíchat, pak mu nezbývá, než si vzít i cukr a pak jej vyhodit. A stejně tak, když si chcete vzít dva cukry, musíte si vzít i dvě lžičky. Takže, pozor na plýtvání 😉

03_07_lzicka_s_nebo_bez

To je pro tentokrát vše. Zaujme-li vás cokoli a kdekoli, neváhejte poslat fotku na rendla@yashica.cz. Já ji rád zařadím do této rubriky. Jedinou podmínkou je, aby byla fotografie pořízena mobilním zařízením.

Mějte se fajn a nezapomeňte se dívat kolem sebe.
Váš CubaR