Reklama na Instagramu i pro ČR

Instagram se otevírá reklamě. Od 30. září jsou reklamy na Instragramu dostupné celosvětově, tedy i v České republice. Instagram tak využívá nabyté zkušenosti Facebooku s reklamou, který je nyní jeho vlastníkem. Novinka přivádí propracovanější cílení a možnost nakupovat přímo z feedu.

Instagram_circle

Tato sociální síť původně založená na sdílení unikátních čtvercových fotek dosud nebyla reklamou příliš zasažena. Reklama byla limitována jak možností volby formátů tak i tím, že byla dostupná jen ve Spojených státech. To se však mění, kromě rozšíření reklam do celého světa, budou také rozšířeny možnosti reklamních formátů. Např. tzv. carousel ads, což jsou série fotek, které lze posouváním vlevo a vpravo prohlížet a které dohromady mohou tvořit příběh.

Ačkoli si Instagram zachovává vlastní identitu a sociální síť je od Facebooku oddělená, právě reklamní systém obě sítě spojuje. Inzerenti mají tedy k dispozici stejný samoobslužný systém, ale s cílením na Instagram.

Nyní má reklama podobu vložených placených příspěvků, které budou označeny jako „Sponsored“. Reklamy mohou mít formát obrázku nebo videa s délkou až 30 sekund. Obrázky i videa už také nemusí mít pouze čtvercový formát, nově lze použít i formát na výšku, díky čemuž se inzerentům otvírá více možností při tvorbě reklam.

Reklamy mohou využít hned několik druhů akčních tlačítek. Ta mohou vést přímo na nákup produktu, stažení aplikace nebo například registraci na webu. Uživatelé se tak jedním dotykem dostanou ze svého Instagramového feedu přímo na konkrétní webovou stránku inzerenta nebo určitého produktu, bez nutnosti používat prohlížeč nebo počítač.

Současně také Instagram nabízí propracovanější způsob zacílení reklamou. Díky tomu slibuje uživatelům vyšší relevanci reklam. Pro tyto účely využívá data z mateřského Facebooku, jako jsou například demografické údaje, seznamy zájmů atd.